Winnaar PIM Marketing Literatuur Prijs 2018

27 november 2018 – Ook dit jaar was het weer enorm spannend tijdens de uitreiking van de PIM Marketing Literatuur Prijs. Net als afgelopen jaar werd er dit jaar naast de Marketing Literatuur Prijs 2018 ook een prijs uitgereikt voor het Beste Marketing Studieboek 2018. Hieronder ziet u de winnaars:

‘Doet marketing ertoe?’ – Door Ruud Frambach
PIM Marketing Literatuurprijs 2018

Is marketing misleiding en geldverspilling? Dit beeld kan ontstaan als marketing verkeerd wordt ingezet. Zonde, want marketing heeft de potentie zeer waardevol te zijn. Ruud Frambach laat zien hoe.

Op korte termijn resultaat behalen is nog steeds te vaak het doel van marketingactiviteiten. Hiervoor wordt altijd een prijs betaald, op langere termijn ook door marketing zelf. Dat ondermijnt het vertrouwen in het vak en beperkt de belangrijke en vooral waardevolle rol die marketing kan spelen. Als ze goed wordt ingezet, kan marketing waarde creëren voor afnemers en tegelijkertijd waarde realiseren voor bedrijven, aandeelhouders en de maatschappij. Er valt nog veel winst te behalen, zowel voor ervaren marketeers als voor organisaties waar marketing nauwelijks een rol speelt. Vanuit een sterke focus op de praktijk en gebaseerd op de nieuwste wetenschappelijke inzichten laat dit boek zien hoe marketing aantoonbaar waarde kan bieden voor organisaties en hun stakeholders

Samenvatting van Bol.com

Meer informatie

 

‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’ – Door Guy van Liempt & Gert Koot
Beste Marketing Studieboek 2017

Wat moet een eigentijdse marketingcommunicatieprofessional weten om succesvol te zijn? ‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’ geeft glashelder aan welke stappen nodig zijn om succes te boeken in de hedendaagse marketingcommunicatie. Daarbij komen alle essentiële onderwerpen binnen aan bod. Niet alleen offline maar ook online, aan de hand van de structuur van een strategisch plan. Een uitstekende voorbereiding voor de student op de latere beroepspraktijk!

‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’ behandelt op een praktijkgerichte manier de nieuwste inzichten en modellen van het totale vakgebied. Uniek is de plaatsing van de online marketingcommunicatie in de structuur van de gehele marketingcommunicatiestrategie. Het boek laat zien dat de online tools méér zijn dan een middel en samen met de offline instrumenten een plaats verdienen in het Owned, Paid & Earned Media model. Daarnaast aandacht voor merkidentiteit, positionering, creativiteit en toepassing van het marketingcommunicatievraagstuk en consumer insights.

Samenvatting van Bol.com

Meer informatie

 

 

De overige genomineerde voor de Marketing Literatuur Prijs 2018 waren:

Categorie:
Tags: