Meld een boek aan

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze Merkwaardige boekenkast?

    Why winners give it all

    why winners give it all
    Why winners give it all Ed Stibbe
    Marketing Van Duuren Management
    2020 176

    Waarom voorkeursmerken altijd winnen en hoe jij dat ook kunt

    Uitdagende marktomstandigheden, keiharde concurrentie van alle kanten en eindeloos veel variabelen om op te sturen maken het steeds complexer om een succesvolle groeistrategie te ontwikkelen. De oplossing? Sturen op merkvoorkeur.

    Bedrijven die uitblinken in sturen op merkvoorkeur, zoals CoolBlue, Nike en IKEA, ontwikkelen specifieke proposities, geïnspireerd op de voorkeuren van verschillende typen klanten. Doordat deze merken alles in het werk stellen om mensen te geven waar zij om vragen zijn ze in staat de voorkeur van diverse groepen klanten te winnen. Daarom bouwt IKEA bijvoorbeeld city-stores voor millennials zonder auto en heeft Nike, speciaal voor de budget georiënteerde NIKE-fan, grote winkels op de bekende outletcenters.

    Ed Stibbe leert je hoe de bijzondere relatie tussen merkvoorkeur en marktaandeel precies in elkaar zit, waarom en hoe steeds meer bedrijven sturen op merkvoorkeur, en hoe je deze principes op je eigen merk kunt toepassen. Zodat ook jij je klanten kunt geven wat zij willen en zo je marktaandeel kunt vergroten.

    – Ontdek hoe je betere marketingbeslissingen kunt nemen.
    – Inclusief het merkvoorkeurcanvas en 50 inspirerende voorbeelden van toonaangevende merken om zelf merkvoorkeur en dus marktaandeel te vergroten.

    Bron: managementboek.nl

     

    Dit boek kopen?

    Dat kan! Klik op een van de knoppen om dit boek te bestellen! Of steun de boekensector en bestel hem hier.

    Deel dit boek:

    Gerelateerde boeken

    Terug naar home