Meld een boek aan

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze Merkwaardige boekenkast?

Verdwenen Merken

Verdwenen merken Richard Otto & Robbert van Loon
Marketing Prometheus
2016 256

‘Verdwenen merken – Merken zijn net als mensen. Ze kunnen ons aanspreken, emotioneren en soms gaan we er zelfs een beetje van houden. Merken kunnen irriteren – met name de reclames ervan – maar merken kunnen ons ook prikkelen.’

Tussen 1970 en 2015 verdwenen honderden Nederlandse merken. Sommige merken verdwenen helemaal. Anderen veranderden van naam of werden overgenomen. We zouden deze merken bijna vergeten, maar gelukkig hebben we het boek ‘Verdwenen Merken’!

Flippo – De ronde schijfjes, die gratis bij zakken Smiths chips zaten, ontketenden een ongekende gekte onder basisschool leerlingen in ons land. Flippo was enorm populair tussen 1995 en 1997.

TMF – Dé TV zender die zich volledig richtte op muziek. De zender verdween in 2011 van de buis. Een hele generatie groeide op met presentatoren – of VJs – als Bridget Maasland, Fabienne de Vries en Sonja Silva.

‘Verdwenen Merken’ brengt je terug naar speciale momenten uit het verleden en geeft je misschien wel hetzelfde gevoel als dat ene zomerliedje van je eerste vakantieliefde. Reken maar dat dit boek ook bij jou ‘ohja’-momenten op zal wekken!

 

Samenvatting Managementboek.nl
Waar is Van Gend en Loos gebleven, wat is er gebeurd met Postbus 51 en hoe is het eigenlijk afgelopen met het Land van Ooit? Het boek ‘Verdwenen Merken’ biedt een uniek overzicht van bekende Nederlandse merken die tussen 1970 en 2015 zijn verdwenen. In woord en beeld worden meer dan 300 merken weer even tot leven gebracht. Het afscheid van deze merken is soms tragisch, spectaculair of komisch, maar altijd spraakmakend. Van de ondergang van Exota en de DSB Bank tot het uit de lucht halen van Air Holland en TMF. Met bijdragen van o.a. Bert van der Veer, Cor Molenaar, Erik de Zwart, Harry Kramp en Marianne Zwagerman biedt Verdwenen Merken een vermakelijk inzicht in ons ‘Nederlandse erfgoed’. Het boek staat garant voor honderden “oh ja”-momenten voor jong en oud.

 

Dit boek is te bestellen via Managementboek.nl.

Dit boek kopen?

Dat kan! Klik op een van de knoppen om dit boek te bestellen!
Of steun je plaatselijke boekhandel en bestel hem daar.

Deel dit boek:

Gerelateerde boeken

Terug naar home