Meld een boek aan

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze Merkwaardige boekenkast?

    Top 5 MerkWaardige Boeken – Rutger Dragstra

    Digitale verleiding
    Top 5 - Rutger Rutger Dragstra
    Top 5
    2021

    Je krijgt maar één kans om een goede eerste indruk te maken. Juist online. Als vormgever, usability expert en kleuradviseur zorgt Rutger dat iemand meteen een goed gevoel heeft bij jouw merk.

    Digitale verleiding1. Digitale verleiding

    Ethisch zijn we het er nog niet helemaal over eens: het beïnvloeden van de consument. Noem het liever ‘inspelen op de individuele voorkeuren en behoeften’. Een eitje als je klant voor je neus staat, maar digitaal? Maurits Kaptein leert je de kunst van de digitale verleiding.

    dont make me think2. Don’t make me think

    Stap in de schoenen van je website-gebruiker. Alles moet in één oogopslag duidelijk zijn. ‘It doesn’t matter how many times I have to click, as long as each click is a mindless, unambiguous choice,’ aldus Krug. Denk dus goed na over het ontwerp van je website, zodat je bezoeker dat niet meer hoeft!

    the inventible3. The Inevitable

    Wat is Kevin Kelly toch een briljante denker en schrijver. Zijn boek De Wil van Technologie was ook al zo’n meesterwerk. The Inevitable neemt je mee in de ontwikkeling van de wereld en welke technologische ontwikkeling onze toekomst gaan bepalen. Geen glazen bol, maar gewoon ontwikkelingen die gaande zijn door projecteren op de toekomst. Met voorbeelden, met onderbouwing en met een fantastische verhaallijn. Niet langer twijfelen, gewoon lezen!

    the laws of simplicity4. The Laws of Simplicity

    De filosofie over ‘Simplicity’. John Maeda vraagt zich constant af óf, maar vooral hóé het eenvoudiger kan. In zijn tiende ‘wet’ is hij daar kort en krachtig over: Less is more. Haal alles wat voor de hand ligt weg. Behoud alleen hetgeen waardevol is! Niet te missen voor designer en vormgever: ‘The Laws of Simplicity’. Maak het jezelf ook gemakkelijk!

    copy concept5. Copy & Concept

    Copy & Concept is een helder en inspirerend boek over alle fasen van het creatieve proces binnen de marketingcommunicatie. Copy & Concept staat boordevol theorie over alle onderdelen van het creatieve proces, van strategie via reclamewerking en briefing naar creatieve technieken, conceptontwikkeling en copywriting. Aangevuld met de toepassing daarvan in veel, heel veel actuele voorbeelden van een groot aantal topbureaus in Nederland en België. Een unieke samenwerking tussen bureauwereld en communicatieonderwijs.

    Dit boek kopen?

    Dat kan! Klik op een van de knoppen om dit boek te bestellen! Of steun de boekensector en bestel hem hier.

    Deel dit boek:

    Gerelateerde boeken

    Terug naar home