Top 5 MerkWaardige Boeken – Robert van de Wiel

1. The best interface is no interface
In dit boek laat Golden Krishna zien hoe wij een technologisch geavanceerde wereld kunnen bouwen zonder digitale interfaces. In zijn inzichtelijke, rauwe, en vaak hilarische kritiek, onthult Golden fascinerende manieren om te denken zonder de schermen met behulp van drie principes die leiden tot meer zinvolle innovatie. The best interface is no interface!
2. Freitag. Out of the bag
Markus en Daniel Freitag lieten zich inspireren door de vele gekleurde vrachtwagens, die dagelijks aan hun appartement voorbij trokken. Of zoals ze het zelf verwoorden: ‘In 1993 we were two bike-riding designers living next to the truck route in Zurich. Looking out of the kitchen window one day, we thought it would be nice to have a custom messenger bag made from one of those dirty, 100.000-mile truck tarpaulins. It would be unique, made only from reclycled materials, and the bag would be tough and waterproof, too. And so it happened.’
3. Team Human
Team Human is het boek om meer inzicht te krijgen waarom we meer menselijkheid en menselijke emotie in onze wereld (en zakendoen) nodig hebben. Zeker in de steeds digitaler wordende wereld. Laten we zorgen dat we geen ‘resource’ worden van de digitalisering, maar dat we digitaal gebruiken om onze fundamentele menselijke behoeftes te ondersteunen.
4. Captivology
Hoe krijg ik jouw aandacht? Wat een fantastisch boek is dit. Ben Parr beschrijft op een makkelijke en verhalende manier hoe je de 7 triggers van aandacht goed kunt inzetten. Op een persoonlijke manier met veel voorbeelden krijgen alle triggers een duidelijke uitleg. En ’to top it all off’ maakt hij ook nog eens gebruik van diverse wetenschappelijke studies om alles te onderbouwen. Na het zien van zijn presentatie op SXSW in 2015 moest ik dit boek lezen.
5. ZERO
Een veranderende wereld. Een veranderende consument. Innovatieve technologieën maken veel mogelijk. Wat ga jij daar mee doen? Investeer in ZERO. Benut al je kansen en mogelijkheden optimaal!
Wat heb je in huis? Waar heb je invloed op? Werp eens een blik in de spiegel.
‘Laat de geijkte paden voor wat ze zijn en gebruik je innerlijke kracht’, is de persoonlijke boodschap van Joseph Jaffe en Maarten Albarda. Dicht bij jezelf. Terug naar de basis van je merk. Terug naar ZERO.