Olietankers en speedboten van Menno Lanting

Olietankers en speedboten

We moeten iets met die digitale ontwikkelingen, zeggen veel ondernemers. Maar daarmee wordt technologie het doel, niet het middel. De kern van werk en ondernemen is snelheid, kunnen veranderen, experimenteren, falen en leren.

Het gaat er niet om wat u wel of niet doet met alle techniek; het gaat erom of u voldoende flexibel en open bent om in deze veranderende wereld een bijdrage te blijven leveren. In ‘Olietankers en speedboten’ schetst Menno Lanting een beeld van de nabije toekomst aan de hand van de expertise van vele internationale professionals en ondernemers.

Een aantal bedrijven die de revue passeren: Evernote, Audi, het wwf, Philips en Netflix. De professionals geven het voorbeeld; Lanting maakt hun ervaringen concreet en toepasbaar.

Menno Lanting geldt als dé expert op het gebied van de impact van digitale technologie op leiderschap, ondernemerschap en hoe wij werken. Hij is veelgevraagd spreker en adviseur. Meer dan 50 000 mensen lazen zijn bestsellers

‘De slimme organisatie’, ‘Iedereen CEO’ en ‘Connect!’ (Managementboek van het Jaar 2011) en het inspiratieboekje ‘Lead with a tweet’.

‘Menno is in staat om je in korte tijd een waterval aan nieuwe inzichten te
verschaffen. De vele voorbeelden zorgen voor een explosie aan enthousiasme
in je hoofd.’ – Marc de Vries, country manager twitter benelux

‘De boeken van Menno zijn eigenlijk best irritant: je hebt gelijk een enorme
to do-lijst van ideeën die je niet morgen maar vandaag wilt en moet implementeren.’ – Huub van Zwieten, talentfirst

Menno Lanting ondersteunt organisaties om aangesloten te blijven op de snel veranderende wereld. Hij onderzoekt doorlopend hoe organisaties van gesloten, hiërarchisch en onpersoonlijk naar open, authentiek en verbonden kunnen transformeren. En hij beantwoord de vraag welke organisatievormen, leiderschapskwaliteiten en business modellen daarbij nodig zijn.
Menno Lanting schreef ‘Connect!’, dat in 2011 tot Managementboek van het Jaar werd verkozen. Daarnaast schreef hij ’Iedereen CEO’ (2011), ‘De slimme organisatie’ (2013) en ‘Lead with a Tweet’ (2013). Recent verscheen zijn nieuwe boek ‘Olietankers en speedboten’ waarvoor hij 100 inspirerende ondernemers en leiders interviewde over hun kijk op ondernemen, samenwerken en leidinggeven in het netwerktijdperk.

 

– samenvatting van Managementboek

 

Bestel ‘Olietankers en speedboten’ op Bol.com