Nominaties PIM Marketing Literatuur Prijs 2018

De PIM Marketing Literatuurprijs wordt dit jaar voor de 16e keer uitgereikt! Op dinsdagavond 27 november zal de uitreiking plaatsvinden. Afgelopen jaar werd de prijs gewonnen door Rob Beltman met zijn boek ‘De marketingorganisatie van de toekomst’. Wij zijn erg benieuwd wie dit jaar de prijs gaat bemachtigen.

Benieuwd naar de genomineerde van 2018? Bekijk ze hieronder alle 12. Welke is jou nummer 1?

Marketing voor de Madmen van morgen – Wim Vermeulen

Hoe versterken traditionele en digitale mediaplatformen elkaar?
Wat kunnen we leren van reclamereuzen uit de jaren zestig?
Wat kan het TapForward-model voor jouw merk betekenen?

Marketing in de digitale wereld van vandaag heeft marketeers voor een forse uitdaging gezet. Door de steeds groeiende berg aan data, de invasie van algoritmes en een consument die liever ontsnapt aan reclame, verliezen reclamecampagnes steeds meer hun effect. Lees verder…

Klantgericht leiderschap – Sydney Brouwer

Elke organisatie is zich bewust van het belang van klantgerichtheid. Het is niet voor niets dat hier de laatste jaren een grotere nadruk op is komen te liggen. Daarbij worden allerlei methodes uit de kast getrokken om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Aan één aspect wordt echter structureel te weinig aandacht besteed: leiderschap. Lees verder…

Doet marketing ertoe? – Ruud Frambach

Is marketing misleiding en geldverspilling? Dit beeld kan ontstaan als marketing verkeerd wordt ingezet. Zonde, want marketing heeft de potentie zeer waardevol te zijn. Ruud Frambach laat zien hoe. Lees verder…

 

Customers the day after tomorrow – Steven van Belleghem

Dit nieuwe boek van Steven van Belleghem neemt je mee op een reis door deze nieuwe fase van digitalisering. Het gaat over de impact van Internet of Things, virtuele assistenten, bots en data op de klantenrelatie. Maar in de eerste plaats gaat dit boek over ‘customers’. Want de hamvraag blijft: hoe kan je klantgericht zijn in een wereld van automatisering? Lees verder…

Werken met profielen en persona’s – Boudewijn Bugter & Natanja de Bruin

Hoe kun je je klanten goed verder helpen? Door te zorgen dat je ze écht snapt. Door hun leefwereld en hun ervaringen in kaart te brengen en te zorgen voor inzicht in wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Maar hoe doe je dat? Lees verder…

Community marketing – Stephanie Duval & Nele Pieters

Traditioneel doen bedrijven hun uiterste best om de consument te overtuigen hun product te kopen omdat het ‘harder, better, faster, stronger’ is. Stephanie Duval en Nele Pieters willen de lucht uit dat klassieke verhaal halen. In onze hoogtechnologische, digitale wereld is de consument immers veranderd. Hij beschouwt productkwaliteit als vanzelfsprekend en wordt niet langer overtuigd door steeds innovatievere spullen. Wel wil hij meerwaarde en producten die bijdragen aan zijn identiteit. Exit product marketing, enter community marketing. Lees verder…

Marketingcommunicatie in 14 stappen – Guy van Liemt & Gert Koot

Wat moet een eigentijdse marketingcommunicatieprofessional weten om succesvol te zijn? ‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’ geeft glashelder aan welke stappen nodig zijn om succes te boeken in de hedendaagse marketingcommunicatie. Daarbij komen alle essentiële onderwerpen binnen aan bod. Niet alleen offline maar ook online, aan de hand van de structuur van een strategisch plan. Een uitstekende voorbereiding voor de student op de latere beroepspraktijk! Lees verder…

Content! – Antal de Waij

Potentiële klanten zoeken steeds vaker digitaal naar informatie over je producten en diensten, via websites, blogs en social media. Met relevante en engaging content til je jouw bedrijf naar een hoger plan. Veel organisaties ‘doen maar wat’ als het hierop aankomt. Maar weinig bedrijven hebben een gedocumenteerde contentstrategie. Dat is met dit boek verleden tijd! Lees verder…

Humanification – Christian Kromme

Imagine being able to spot the next big trend, or being able to predict the next big wave of change. Imagine having a code that gives you the power to invent, predict or harness the next big technology. Humanification is going to help you unlock the DNA of innovation itself, so you can apply it to your life, your business and your community. Lees verder…

Contrarian Branding – Roland van der Vorst

The world is busier than ever. One of the major challenges for brands is how to stand out of the competition: brands competing for market share, new brands that are being introduced, and indeed politicians fighting for attention in a crowded arena. What to make of all the brand content being thrust through the digital channels every day by those in search of a willing audience? Lees verder…

Basisboek digital analytics – Danny Oosterveer

Bij alles wat we online doen laten we digitale voetsporen na. Ook wat we in de ‘echte’ wereld doen wordt steeds vaker digitaal vastgelegd. Dit heeft gezorgd voor een explosieve groei in de hoeveelheid data waarover organisaties beschikken. Deze data zijn enorm waardevol. Maar hoe vertaal je die enorme hoeveelheid data naar bruikbare inzichten? Lees verder…

Opzouten! – Guido Thys

Klanten schreeuwen hun ontevredenheid van de daken. Leveranciers horen het niet omdat zij stug voortbouwen op wat iedereen al doet. Durf u te onderscheiden en voer een van de 8 disrupties uit waar klanten u om vragen! Lees verder…

Categorie:
Tags: