Niet alles is te koop

Past dit boek wel op MerkWaardige boeken? Daar heb ik tijdens de aanschaf en het lezen van de eerste hoofdstukken zeker aan getwijfeld. Echter is ethiek en moraal iets wat de laatste tijd steeds vaker de kop opsteekt. Iets waar je als merk wel degelijk iets mee te maken hebt! Passen de privacy regels van je website wel bij je merkprincipes en is het maken van reclame voor bepaalde producten wel gewenst?
Niet alles is te koop geeft je geen kant-en-klare antwoorden, maar belicht het onderwerp markt-denken van diverse kanten waardoor je jezelf wel meer een beeld kunt vormen van de omvang van ethiek en wat jij er als merk mee wilt/kunt. Waar ligt voor jou de grens? Waar ligt voor jouw merk de grens??
Het is geen boek waar je vrolijk van wordt, maar waar je wel eens serieus over na zou moeten denken!
Samenvatting Managementboek.nl
In ‘Niet alles is te koop’ ontketent Michael J. Sandel een debat dat tot nu toe ontbreekt in dit marktgestuurde tijdperk. Kernvragen zijn: Wat is de geëigende plek voor marktwerking in een democratische samenleving? En hoe beschermen we morele waarden en publieke goederen die niet te koop zijn?
Dit boek is te bestellen via Managementboek.nl of Bol.com.
Ook verkrijgbaar als e-book.