Meld een boek aan

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze Merkwaardige boekenkast?

    Merkcultuur

    Merkcultuur Chris Kersbergen Job Mensink
    Communicatie Boom Lemma Uitgevers
    2015 284

    ‘Je merk als persoonlijkheid. Wij kunnen de mensfactor van je merk niet genoeg benadrukken. We laten daarom de auteurs Chris Kersbergen, Job Mensink en Ton Rodenburg hun verhaal doen. Als geen ander weten zij dat een ‘shared personality’ zorgt voor een gemotiveerde cultuur aan de binnenkant en een vitale reputatie aan de buitenkant. Sterker nog: ze verklappen zelfs hoe jouw merkcultuur je merk versterkt!’

    Samenvatting Managementboek.nl:

    Het succes van sterke merken is terug te voeren op de mensen die ervoor werken. In de vorige eeuw was de waarde van een bedrijf voor 90 procent te herleiden tot tastbare zaken zoals machines, gebouwen en voorraden. Tegenwoordig is dat nog maar 20 procent.

    Het grootste deel van de waarde van organisaties wordt tegenwoordig bepaald door de ‘living assets’: het merk en de medewerkers. Tevreden klanten en goede bedrijfsresultaten zijn vooral het resultaat van de inspanningen, talenten en persoonlijkheid van de medewerkers die zich inzetten voor het waarmaken van de merkbelofte. Veel organisaties worstelen met het succesvol verbinden van de kracht en talenten van hun mensen (mensperspectief) met hun merkambities (merkperspectief). Het laatste is extern georiënteerd en het domein van de directie, marketing en communicatie. Het eerste is intern georiënteerd en wordt primair gezien als het domein van human resources (HR).

    Tot nu toe ontbrak het aan een praktisch model dat beide perspectieven met elkaar verenigt. ‘Merkcultuur: stappenplan verbinden van mensen en merken’ biedt (toekomstige) managers en professionals in marketing, communicatie en HR een nieuwe benadering, om samen organisatiemerken een meer uitgesproken karakter te geven. Door merken te verbinden met de ‘persoonlijkheid’ van mensen in de organisatie kan een sterkere merkcultuur tot leven worden gebracht. Mens-gedreven merken worden gedreven door merk-gedreven mensen.

    Voor dit boek combineren de auteurs hun ervaring met actuele inzichten van business schools en best practices in een overzichtelijk stappenplan voor het versterken van de merkcultuur van organisaties: het Merkcultuur Model.

    Het Merkcultuur Model helpt om de persoonlijkheid van de organisatie te vinden en deze vervolgens tot leven te brengen. Dit kan via het bewuster regisseren van de intern beleefde waarden, rituelen, cultuur en betrokkenheid (interne activatie), en anderzijds via het aantrekken en selecteren van de juiste mensen (externe activatie). Persoonlijkheid verbindt mensen en merken en is de sleutel tot een sterkere merkcultuur.

    Je kunt Merkcultuur bestellen bij Bol.com of Managementboek.nl

     

    Dit boek kopen?

    Dat kan! Klik op een van de knoppen om dit boek te bestellen! Of steun de boekensector en bestel hem hier.

    Deel dit boek:

    Gerelateerde boeken

    Terug naar home