Meld een boek aan

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze Merkwaardige boekenkast?

Hebbes

Hebbes Adriaan Oomen
Marketing Academic Service
2012 143

Luister jij naar je klant? Adriaan Oomen raad je aan dat zeker te doen! Een verfrissende kijk op merkpositionering. Klinkt veelbelovend, toch?

In dit boek legt Adriaan uit hoe je tot een succesvolle merkpropositie kunt komen. Hij serveert geen toverformule, je zult er at voor meoten doen. Zonder wrijving geen glans zeggen ze wel eens. aar kunnen we aan toevoegen: zonder toewijding geen resultaat. Geen populaire boodschap in de door ‘likes’ en ‘volgers’ gedomineerde markten anno nu. Toch zal je het moeten, hard werken, je ergens in verdiepen, je onderscheiden plek proberen te vinden, uitzoeken wat je echt voor je klant kunt betekenen, de plek van je concurrent in beeld brengen, een propositie maken. En al die andere best wel taaie materie – zoals Adriaan het zelf beschrijft.

Waarom gaan we nog altijd van onszelf uit bij het kiezen van een marktpositionering? ‘Hebbes’ gaat daarentegen over het vangen van je klant: Wat zijn de behoeften van je klant? Met welke belofte beantwoord jij die behoeften? Heb je daar ook bewijs voor? Tel klantbehoeften op bij je onderscheidende kwaliteiten. Et voila: een merkbelofte, die het hart van je klant doet smelten. Hebbes!

Keuzes maken. Knopen doorhakken. Alleen zo krijg je je merkbelofte écht scherp!

Bestel ‘Hebbes’ op Bol.com

Samenvatting Bol.com
Goed naar je klanten luisteren is belangrijker dan ooit. Daarom is het vreemd dat bedrijven doorgaans nog steeds van zichzelf uitgaan bij het kiezen van een marktpositionering. Wat zou er gebeuren als zij bij hun positionering van de klant zouden uitgaan? Hebbes! introduceert een nieuwe manier om je bedrijf of organisatie te positioneren: op basis van klantinzichten. Het biedt een praktisch stappenplan op basis van de drie bs; behoefte, belofte en bewijs. Door je te concentreren op de combinatie van de meest relevante klantbehoeften en je unieke sterktes, vind je jouw license to win. Dat is de basis voor een scherpe en onderscheidende merkbelofte, waarmee je (potentiële) klanten in het hart raakt. De leuke en herkenbare praktijkvoorbeelden in dit boek geven je inzicht in hoe je je merk goed positioneert. Adriaan Oomen studeerde Communicatiewetenschappen en Marketing aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij heeft ruim twintig jaar ervaring als marketeer en communicatiemanager bij TNT Post, Reaal en Rabobank.

Dit boek kopen?

Dat kan! Klik op een van de knoppen om dit boek te bestellen!
Of steun je plaatselijke boekhandel en bestel hem daar.

Deel dit boek:

Gerelateerde boeken

Terug naar home