Meld een boek aan

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze Merkwaardige boekenkast?

Gamification

Gamification Horst Streck
Marketing Futuro Uitgevers
2016 124

Games hebben een enorme aantrekkingskracht op jongeren. Maar, wist u dat organisaties die game-elementen in hun businessstrategie gebruiken, ook succesvoller zijn? De reden is eenvoudig: “De mens speelt!”. Gamification heeft de toekomst en speelt een belangrijke rol in de digitale transitie die de wereld op dit moment ondergaat. Met gamification kunnen we dingen leuker maken en daarmee werknemers en de klanten die gebruikmaken van de applicaties enthousiasmeren. Het gedrag van mensen wordt hiermee beïnvloed, ze raken meer betrokken bij een product, worden loyaler, nemen meer informatie tot zich en bovendien zorgt gamification voor meer plezier. Zodra iemand presteert, wordt dit via een beloning duidelijk gemaakt.

Maak werk leuker en medewerkers zullen efficiënter en creatiever worden. Verander een saaie, functionele zakelijke website in een plezierige online ervaring, waardoor deze meer opvalt en bezoekers aan zich bindt. Creëer een marketingcampagne met een leuke gegamificeerde twist, zodat deze viral gaat en veel meer impact heeft. Gamificeer een medische behandeling en zorg ervoor dat lastige doelen op de juiste manier beloond worden, zodat de gehele ervaring dragelijk wordt. Het zijn slechts enkele voorbeelden om door middel van gamification de gestelde doelen beter te bereiken.

In Gamification laat Horst Streck zien hoe de moderne samenleving verandert en hoe je met gamification op die veranderingen kunt inspelen. Welke effecten kan gamification hebben op overheid, organisaties, onderwijs en ICT? Hij laat zien waar goede gamification aan moet voldoen, geeft inspirerende voorbeelden en behandelt de educatieve mogelijkheden van gamification.

De in 1962 in Amsterdam geboren Horst Streck is gamifier, een beroep dat formeel niet bestaat. Een gamifier is volgens Horst zelf ‘iemand die game mechanismen begrijpt en in werkelijkheid kan toepassen om doelen te bereiken’. Zijn vorige bedrijf Youdagames heeft onder zijn leiding vijf grote (inter)nationale prijzen in de wacht gesleept. Horst neemt u via zijn boek, lezingen en presentaties met plezier mee naar zijn wereld, waarin spel een voorname rol speelt.

– samenvatting van Managementboek

Bestel ‘Gamification’ op bol.com 

Dit boek kopen?

Dat kan! Klik op een van de knoppen om dit boek te bestellen!
Of steun je plaatselijke boekhandel en bestel hem daar.

Deel dit boek:

Gerelateerde boeken

Terug naar home