Meld een boek aan

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze Merkwaardige boekenkast?

    Gamification als motor van verandering

    Gamification als motor van verandering Bart Hufen
    Marketing van Duuren Management
    2016 180

    Hoe games motivatie vergroten en verandering versterken.

    Spelenderwijs leren veranderen.

    Organisaties vinden het lastig om continue verbetering systematisch in te bedden in hun businessmodel. Kernpunt van succesvol veranderen is medewerkers actief en op een leuke manier te betrekken én in beweging te brengen. Via games kan de Learning Agility van medewerkers worden ontwikkeld om klaar te zijn voor een omgeving die voortdurend verandert.

    Gamification maakt veranderen leuker én effectiever. 

    Dit boek onthult hoe organisaties games kunnen gebruiken om processen te optimaliseren en medewerkers te motiveren bovengemiddelde prestaties te leveren. Centraal staat het ‘Game-Plan’. Aan de hand hiervan wordt uitgelegd hoe gemeenschappelijke doelen mensen op het zakelijk speelveld kunnen verbinden. Dit gebeurt rondom de vier belangrijkste processen van elke organisatie: het bedenken, maken, verkopen en verbeteren van producten. Besproken wordt hoe een organisatie door middel van de ‘progressie-loop’ de hoofdprocessen op de juiste wijze inricht en optimaliseert. Zo kunnen organisaties continue vooruitgang structureel inbedden in hun organisatie.

    • Met serious games-cases van (internationale) opdrachtgevers die bewezen progressie hebben opgeleverd.
    • Inclusief een eenvoudig op te volgen Game-Plan. Van dé grondlegger van gamification in Europa.

    – Samenvatting managementboek.nl

    Dit boek kopen?

    Dat kan! Klik op een van de knoppen om dit boek te bestellen! Of steun de boekensector en bestel hem hier.

    Deel dit boek:

    Gerelateerde boeken

    Terug naar home