Business Marketing

Business Marketing
Dr. C.J. Gelderman & Prof. dr. H.W.C. van der Hart
Marketing
Noordhoff Uitgevers B.V.
2007

Business marketing is een overzichtelijk standaardwerk voor ieder die zich wil verdiepen in de mogelijkheden en de praktijk van B2B-marketing: de problematiek van bedrijven die leveren aan andere bedrijven. Het boek is bedoeld voor de diverse curricula van het economische en technische hbo, alsmede voor onderwijs op universitair niveau. Het boek kent een duidelijke structurering, toegankelijk taalgebruik en veel heldere praktijkvoorbeelden.

Het boek onderkent dat relatiemanagement een belangrijke plaats inneemt binnen de B2B-marketing, waarbij de instrumenten van de marketingmix samenwerken en netwerken erkent. Het boek behandelt onder andere:

  • koopgedrag van organisaties
  • afgeleide vraag en SCM
  • CRM, MIS en database marketing
  • industrieel marktonderzoek
  • marketingplanning en -strategie en marktsegmentatie
  • toeleveren en uitbesteden
  • organisatie en accountmanagement
  • marketing control
  • servicestrategie√ęn
  • (Europees) aanbesteden
  • e-commerce, websites en internet
  • verkoop- en relatiemanagement
  • zakelijk dienstverlening
Categorie:
Tags: