Brandwashed

Verslaving. Nostalgie. Angst.
Psychologische trucs van marketeers, die ons over halen om te kopen.
Van baarmoeder tot aan het graf. Dít zijn de bestbewaarde geheimen van de marketingwereld!
Martin Lindstrom legt deze slimme marketingtrucs onder de loep en drukt je met je neus op de feiten! We worden allemaal ‘gebrandwashed’! De grootste verborgen verleider? Van je vrienden moet je het hebben…
Grote ondernemingen maken veelvuldig gebruik van psychologische onderzoeken om zo de consument te bereiken. Bedrijven. Ze weten alles over ons en leggen dat zorgvuldig vast, zodat ze je kunnen ‘brandwashen’. Dat begint al met één like op Facebook!
Een echte eye-opener voor jou als consument!
Bestel ‘Brandwashed’ op Bol.com
Of bespaar een boom en bestel het e-book op Bol.com
Ooit gezwicht voor een zeurend kind dat per se speelgoed van een bepaald merk wilde hebben? Ooit een boek gekocht alleen omdat het op de bestsellerlijst stond? Slaap je met je iPhone tussen jou en je partner? Ooit iets geliked op Facebook? Ja, dan ben ook jij gebrandwashed! Marketinggoeroe Martin Lindstrom weet waarover hij praat want hij strijdt al twintig jaar aan de frontlinie van de merkenoorlog. Nu beschrijft hij voor het eerst de psychologische trucs en valstrikken die marketeers en adverteerders gebruiken om de waarheid te verhullen, ons te manipuleren en over te halen om te kopen. Op basis van de ervaringen die hij heeft opgedaan bij de grootste en winstgevendste bedrijven ter wereld en opzienbarend nieuw onderzoek dat speciaal voor dit boek is uitgevoerd, onthult hij de bestbewaarde geheimen van de marketingwereld, waaronder:
– De schokkende manieren waarop marketeers zich richten op zeer jonge kinderen – zelfs tot in de baarmoeder.
– Hoe producenten van cosmetica expres verslavende componenten aan hun producten toevoegen.
– Nieuw MRI-bewijs voor waar heteroseksuele mannen aan denken als ze een bijna naakte man zien (hint: het antwoord is niet hun vriendin).
– Hoe bedrijven digitale data gebruiken om zeer gedetailleerde profielen van ons op te stellen om ons te bestoken met gerichte advertenties en aanbiedingen.
– Hoe een revolutionair experiment aantoont wat de grootste verborgen verleider is: onze vrienden en buren.