Meld een boek aan

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze Merkwaardige boekenkast?

    Remote leiderschap The Art of Woo

    Onmisbare boeken
    voor merkmakers

    Op zoek naar een inspirerend boek? #teamfactor doet zijn best om de beste titels op het gebied van merk, marketing en communicatie voor je op een rij te zetten. Beschouw Merkwaardige Boeken als jouw persoonlijke inspiratielijst. IJverig samengesteld, zodat jij niet langer hoeft na te denken over de keuze voor het meest interessante of merkwaardige boek.

    Boekenplank

    Hier vind je alle titels die we je aanraden. Altijd met beschrijving, soms met review. Keuze gemaakt? Klik! Dan kun je ‘m via bol.com of managementboek.nl in je winkelmand plaatsen. Of steun de boekensector en bestel hem hier.

    Top 5 MerkWaardige Boeken – Robert van de Wiel

    1. The best interface is no interface In dit boek laat Golden Krishna zien hoe wij een technologisch geavanceerde wereld kunnen bouwen zonder digitale interfaces. In zijn inzichtelijke, rauwe, en vaak hilarische kritiek, onthult Golden fascinerende manieren om te denken zonder de schermen met behulp van drie principes die leiden tot meer zinvolle innovatie. The best interface is no interface!   2. Freitag. Out of the bag Markus en Daniel Freitag lieten zich inspireren door de vele gekleurde vrachtwagens, die dagelijks aan hun appartement voorbij trokken. Of zoals ze het zelf verwoorden: ‘In 1993 we were two bike-riding designers living next to the truck route in Zurich...

    Meer weten? Boek bestellen
    The hype machine

    The Hype Machine – How fake news and social media disrupt our elections, our economies, and our lives

    In this brilliant smart-thinking book about the power and influence of social media, Professor Sinan Aral shows how ‘hyper-socialization’ has profoundly changed us. Why does fake news spread faster than the truth? Do products and ideas become popular because they are good or because they are rated highly online? How does influence actually work and what does it mean to be influential? Which strategies and tactics can help businesses survive and thrive in the New Social Age? Human beings have always been a social species. We’ve been communicating and co-operating with one another since the dawn of time. But today, something is different. Over the last decade, we...

    Meer weten? Boek bestellen

    Top 5 MerkWaardige Boeken – Jeroen van IJzendoorn

    “Deze 5 boeken laten je allemaal op een andere manier naar ons vak kijken. Alle 5 op hun eigen manier met hun eigen insteek. Allemaal de moeite van jouw tijd waard, allemaal 5 sterren ratings wat mij betreft!" - Jeroen 1. The Black Swan Een stevig studieboek waarin Nassim Nicholas Taleb toch op een heel toegankelijke en humoristische manier ’alles’ vertelt over wat we weten over dat wat we niet weten. The Black Swan zal de manier waarop je naar de wereld kijkt veranderen. Het leert voorspellingen en advies te relativeren (en vaak te negeren), kritisch na te denken en klaar te staan om snel te handelen. In het blog “Focus je op de streep op de horizon” hebben we een aant...

    Meer weten? Boek bestellen
    Wacht niet op de wind, ga roeien!

    Wacht niet op de wind, ga roeien!

    De klant als reddingsboei Iedereen die wel eens gezeild heeft, weet het: de windrichting kun je niet veranderen, dus als je vooruit wilt komen moet je de stand van je zeilen aanpassen. Maar wat als de wind is gaan liggen? Als de vraag naar jouw producten of diensten afneemt als gevolg van een recessie, een economische crisis of een andere ramp? Dan kun je als bedrijf maar beter roeien met de riemen die je hebt: je klanten. Zij zijn de enigen die zorgen voor inkomsten. Zij betalen je salaris, je vakantie en je hypotheek. Zij zijn je reddingsboei als je zakelijk kopje onder dreigt te gaan. In zijn nieuwste boek Wacht niet op de wind, ga roeien! geeft bestsellerauteur en veelgevra...

    Meer weten? Boek bestellen
    Remote leiderschap

    Remote leiderschap

    Effectief leidinggeven op afstand Werken op afstand is meer en meer de norm en heeft blijvend een prominente plaats in ons werkende leven gekregen. Het thuiswerken op grotere schaal dwingt organisaties om hun manier van werken drastisch te veranderen. Cultuur en leiderschap spelen daarbij een belangrijke rol. Remote leiderschap is een boek met visie en schetst de toekomst van ons werk. Want: hoe ga je om met verandering, houd je verbinding, draagt iedereen bij aan vernieuwing, weet je van elkaar wat er speelt? Effectief leidinggeven op afstand 'Remote leiderschap' laat zien dat werken op afstand geen technologische uitdaging is, maar een uitdaging op gebied van organisatiec...

    Meer weten? Boek bestellen

    De winnaar van de PIM Marketing Literatuur Prijs 2020 is bekend

    Marketing Design met Customer Journey Mapping - Eveline van Zeeland Dit jaar is het boek ‘Marketing Design met Customer Journey Mapping’ van Eveline van Zeeland door de jury van de PIM Marketing Literatuur Prijs verkozen tot het beste marketingboek van 2020. Bekijk de samenvatting hieronder: Dit is Customer Journey Mapping met een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Dit boek legt zowel de nadruk op de analyse als op het ontwerpen van praktijkoplossingen en op de actiepunten die daarop een vervolg moeten vormen. Niet alleen analyse dus, maar vooral ook design. Juist in dat design zit de essentie van marketing. Marketing gaat niet over het begrijpen v...

    Meer weten? Boek bestellen

    Fanstrategie

    Fan zijn is fan-tastisch Een merk met veel fans is enorm krachtig. Het wil geen klanten maar fans die ambassadeur zijn voor het merk in hun eigen sociale netwerk. Social media zijn de multiplier voor de fanstrategie en daarom zijn fans extreem waardevol in de communicatie. Zij zijn topinfluencers. Wat maakt dit boek uniek? Veel boeken over fans zijn vooral anekdotisch. Dit boek biedt je een strategische aanpak. Vaak ligt de nadruk sterk op sales, in dit boek staat de psychologie van de fans en de emotie en relatie tussen de fan en het merk centraal. Daarbij gaat het om bedrijven maar evenzeer over steden en non-profitorganisaties. We starten met de belangrijkste fans: de eigen ...

    Meer weten? Boek bestellen

    The Brand Gap

    How to bridge the distance between business strategy and design In dit boek wordt de eerste theorie beschreven die een set van vijf disciplines samenvoegt. Deze methoden helpen bedrijven het gat de dichten tussen merkenstrategie en de uitvoer hiervan. Wanneer u ervaring heeft met branding zult u geïnspireerd worden en wanneer u meer wilt leren over branding zult u gegrepen worden door 'The Brand Gap'. Dit schijnbare simpele boek biedt iedereen toegang tot 'het beste hulpmiddel sinds de spreadsheet'. bron: managementboek.nl...

    Meer weten? Boek bestellen

    Tip ons!

    Mis je een Merkwaardig boek op deze website? Laat het ons weten en wij zorgen dat dit boek op de boekenplank terecht komt!