Meld een boek aan

Welk boek mag volgens jou niet ontbreken in onze Merkwaardige boekenkast?

Schaarste - Sendhil Mullainathan The Art of Woo

Onmisbare boeken
voor merkmakers

Op zoek naar een inspirerend boek? #teamfactor doet zijn best om de beste titels op het gebied van merk, marketing en communicatie voor je op een rij te zetten. Beschouw Merkwaardige Boeken als jouw persoonlijke inspiratielijst. IJverig samengesteld, zodat jij niet langer hoeft na te denken over de keuze voor het meest interessante of merkwaardige boek.

Boekenplank

Hier vind je alle titels die we je aanraden. Altijd met beschrijving, soms met review. Keuze gemaakt? Klik! Dan kun je ‘m via bol.com of managementboek.nl in je winkelmand plaatsen. Steun je lokale boekhandel en bestel via bookaroo.nl/.

Fanstrategie

Fan zijn is fan-tastisch Een merk met veel fans is enorm krachtig. Het wil geen klanten maar fans die ambassadeur zijn voor het merk in hun eigen sociale netwerk. Social media zijn de multiplier voor de fanstrategie en daarom zijn fans extreem waardevol in de communicatie. Zij zijn topinfluencers. Wat maakt dit boek uniek? Veel boeken over fans zijn vooral anekdotisch. Dit boek biedt je een strategische aanpak. Vaak ligt de nadruk sterk op sales, in dit boek staat de psychologie van de fans en de emotie en relatie tussen de fan en het merk centraal. Daarbij gaat het om bedrijven maar evenzeer over steden en non-profitorganisaties. We starten met de belangrijkste fans: de eigen ...

Meer weten? Boek bestellen

The Brand Gap

How to bridge the distance between business strategy and design In dit boek wordt de eerste theorie beschreven die een set van vijf disciplines samenvoegt. Deze methoden helpen bedrijven het gat de dichten tussen merkenstrategie en de uitvoer hiervan. Wanneer u ervaring heeft met branding zult u geïnspireerd worden en wanneer u meer wilt leren over branding zult u gegrepen worden door 'The Brand Gap'. Dit schijnbare simpele boek biedt iedereen toegang tot 'het beste hulpmiddel sinds de spreadsheet'. bron: managementboek.nl...

Meer weten? Boek bestellen
aandachtsmarketing

Kanshebbers PIM Marketing Literatuur Prijs 2020

Wie gaat dit jaar met de prijs aan de haal? Op 26 oktober reikt PIM de Marketing Literatuur Prijs uit voor het boek dat het meest bijdraagt aan vernieuwing binnen het marketing vakgebied. Aanmelden voor het online event is nog mogelijk! De meeste kanshebbers zijn al voorbij gekomen op MerkWaardige Boeken. Hieronder vind je ze allemaal op alfabetische volgorde. Aandachtsmarketing - De krachtige en bewezen methode voor merkontwikkeling Beyond Brands - Merken zien, trends lezen en weten waarnaartoe Brand change - Nieuwe inzichten over merkverandering in tijden van disruptie Databedreven marketing - Laat je niet langer leiden door data, maar word data-bedreven De klant ...

Meer weten? Boek bestellen

Top 5 Psychologieboeken

Psychologie? Jazeker. Je bent er de hele dag mee bezig, waarschijnlijk onbewust. Maar wat nou als je de handvaten hebt om hier bewust mee bezig te zijn. Leer hoe je om kunt gaan met verschillende situaties en dingen beter naar je hand kunt zetten. Bekijk het nu in onze top 5 Psychologieboeken. People skills Miljoenen mensen lazen het en velen herlezen het om de paar jaar. Robert Bolton beschrijft de meest voorkomende communicatieproblemen, laat zien hoe ze onze relaties saboteren én wat je eraan kunt doen. Hij legt uit hoe je je baas kritiek kunt geven, hoe je voorkomt dat een gesprek met je puber uitloopt op een welles-nietes discussie en hoe je duidelijk doch vriendelijk iets...

Meer weten? Boek bestellen
The Art of Woo

The Art of Woo

Using Persuasion to Sell Your Ideas Richard Shell en Mario Moussa bieden een self-assessment om te bepalen welke overtuigingsrol u het beste past en hoe u deze kunt maken tot een van uw meest vanzelfsprekende krachten. De auteurs delen met u levendige anekdotes uit hun advieservaring. Onder andere verhalen over bekende mensen als John D. Rockefeller, Andrew Carnegie, Andy Grove en Bono passeren de revue. 'The Art of Whoo' sterkt uw overtuigingskracht. Of u nu introverted of extroverted bent, competitief of coöperatief, intellectueel of praktisch ingesteld. Bron: managementboek.nl...

Meer weten? Boek bestellen

Het bestverkochte boek ooit (met deze titel)

Hoe cijfers ons leiden, verleiden en misleiden Van rapportcijfers tot je pensioenleeftijd, van het weerbericht tot verkiezingsuitslagen: overal bepalen cijfers hoe ons leven eruitziet. Met dit boek wil Sanne Blauw cijfers weer op hun plek zetten. Van gezondheidsnieuws tot je pensioenleeftijd, van het weerbericht tot de verkiezingsuitslagen: overal bepalen cijfers hoe ons leven eruitziet. Maar meten is mensenwerk, dus cijfers zijn niet waardenvrij. Dat lijken politici, bedrijven, media maar al te vaak te vergeten - of juist in te zetten voor eigen gewin. En wij, cijferconsumenten, zijn ook niet onschuldig. We laten ons maar al te graag verleiden als de cijfers zeggen wat we wi...

Meer weten? Boek bestellen
The elephant in the brain

The Elephant in the Brain

Hidden Motives in Everyday Life Human beings are primates, and primates are political animals. Our brains, therefore, are designed not just to hunt and gather, but also to help us get ahead socially, often via deception and self-deception. But while we may be self-interested schemers, we benefit by pretending otherwise. The less we know about our own ugly motives, the better - and thus we don't like to talk or even think about the extent of our selfishness. This is the elephant in the brain. Such an introspective taboo makes it hard for us to think clearly about our nature and the explanations for our behavior. The aim of this book, then, is to confront our hidden motives directly...

Meer weten? Boek bestellen

Tiny Habits

Kleine veranderingen, groot resultaat Je leven verbeteren is véél makkelijker dan je denkt. Of je nu wilt afvallen, meer wilt slapen of wilt werken aan je werk-privébalans: het geheim is om klein te beginnen. In Tiny Habits laat BJ Fogg, dé expert op het gebied van gewoontevorming, zien hoe je je gedrag opnieuw vormgeeft. Focus niet op dat ene moeilijke ding, maar op wat je mákkelijk kan veranderen; concentreer je op wat je wilt doen, niet op wat je moét doen. Foggs ideeën zijn simpel en effectief. Aan de basis staat een prettige gedachte: een gelukkiger, gezonder leven voor jezelf creëren kan makkelijk zijn – en verrassend leuk. bron: bol.com...

Meer weten? Boek bestellen

Tip ons!

Mis je een Merkwaardig boek op deze website? Laat het ons weten en wij zorgen dat dit boek op de boekenplank terecht komt!