Winnaar PIM Marketing Literatuurprijs 2017

29 november 2017 – Het was weer enorm spannend bij de uitreiking van de PIM Marketing Literatuurprijs. Ook dit jaar mochten wij luisteren naar de boeiende pitches van de auteurs. Naast de Marketing Literatuurprijs werd er ook een prijs uitgereikt voor Beste Marketing Studieboek 2017. Bekijk de winnaars hieronder:

‘De marketingorganisatie van de toekomst’ – Door Rob Beltman
PIM Marketing Literatuurprijs 2017

De ontwikkelingen in het marketingvak lijken sneller te gaan dan het licht. Duizenden commercieel verantwoordelijken worden dagelijks uitgedaagd om nieuwe trends te vertalen naar hun eigen organisatie. Dat roept allerlei vragen op. Welke competenties moeten we in huis halen om relevant te zijn en blijven, om de klant optimaal te bedienen en betrekken, via al die kanalen en netwerken? Welke nieuwe rollen brengt dat met zich mee? En hoe organiseren we dat nou optimaal met de mensen en middelen die we hebben, zodat de organisatie als geheel markt- en klantgericht presteert?

Er bestaan enorm veel marketingboeken met mooie theorieën en modellen, met nieuwe invalshoeken over hoe je merken en klantrelaties kunt managen. Maar er zijn vrijwel geen boeken over hoe je marketing binnen de organisatie integraal organiseert. Daarom is dit boek een must voor wie wil scoren met de marketingorganisatie van morgen!

– Een brede, moderne benadering van de marketingfunctie: ver voorbij het klassieke MarCom.
– Over de rol en bijdrage van marketing in de organisatie van de toekomst.
– Boordevol interviews, cases en checklists om direct aan de slag te gaan.

Samenvatting van managementboek.nl

Bekijk ‘De marketingorganisatie van de toekomst’ op bol.com of managementboek.nl

 

‘Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport’ – Door Robert de Kok, Hugo Gruijters, Janeke de Zeeuw
Beste Marketing Studieboek 2017

Waardecreatie binnen de sport

Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt er onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In dit boek is gekozen voor een focus op de marketing van sport. Het boek is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief en geeft studenten in het hoger onderwijs maar ook professionals in het werkveld duidelijke handvatten voor het schrijven van een sportmarketingplan. De verschillende onderdelen van een sportmarketingplan worden een voor een behandeld aan de hand van theorie en praktijkcases.

Het boek wordt ondersteund door de website www.waardecreatiebinnendesport.nl, waar de auteurs actuele sportmarketingcases bespreken aan de hand van blogs en artikelen.

Samenvatting van managementboek.nl

Bekijk ‘Sportmarketing: waardecreatie binnen de sport’ op bol.com of managementboek.nl

De overige genomineerden voor de Marketing Literatuurprijs 2017 waren:

  • Het einde van online winkelen – door Wijnand Jongen
  • De kracht van platform strategie – door Cor Molenaar
  • Startup Branding – door Andy Mosmans
  • Customer journey optimalisatie – door Rob Luif
  • De relatie economie – door Xavier van Leeuwe, Matt Lindsay & Matthijs van de Peppel
  • Sterke merken, betere wereld – door Bart Brüggenwirth
  • Influencers – door Carole Lamarque
Categorie:
Tags: ,

Comments