winnaar PIM marketing literatuurprijs 2016

Winnaar PIM Marketing Literatuurprijs 2016!

7 december 2016 – Gisteravond heeft PIM voor de 14e keer de Marketing Literatuurprijs uitgereikt – en wij mochten er weer bij zijn! Nadat alle auteurs van de 10 genomineerde boeken hun werk hadden toegelicht vond de prijsuitreiking plaats. Naast de Marketing Literatuurprijs, werd ook de award uitgereikt voor het Beste Studieboek van 2016. Zie hieronder de winnaars!

creating value with big data analytics

‘Creating Value with Big Data Analytics’ van Peter Verhoef, Edwin Kooge en Natasha Walk won de PIM Marketing Literatuur Prijs!

– samenvatting van Managementboek.nl

Our newly digital world is generating an almost unimaginable amount of data about all of us. Such a vast amount of data is useless without plans and strategies that are designed to cope with its size and complexity, and which enable organisations to leverage the information to create value. This book is a refreshingly practical, yet theoretically sound roadmap to leveraging Big Data and analytics.

‘Creating Value with Big Data Analytics’ provides a nuanced view of big data development, arguing that big data in itself is not a revolution but an evolution of the increasing availability of data that has been observed in recent times. Building on the authors’ extensive academic and practical knowledge, this book aims to provide managers and analysts strategic directions and practical analytical solutions on how to create value from existing and new big data.

By tying data and analytics to specific goals and processes for implementation, this is a much-needed book that will be essential reading for students and specialists of data analytics, marketing research and customer relationship management.

Bekijk ‘Creating Value with Big Data Analytics’ op Bol.com of Managementboek.nl

 

merkpositionering

‘Merkpositionering’ van Karel jan Alsem en Erik Kostelijk won de PIM award voor het beste studieboek!

– samenvatting van Managementboek.nl

‘Merkpositionering’ is een gerichte en beknopte handleiding over het positioneren van merken. Het bevat de meest recente wetenschappelijke inzichten over positionering en differentiatie en slaat een brug tussen marketing en communicatie. Daarbij wordt er veel aandacht geschonken aan de emotionele kant van merken alsmede aan dieperliggende ‘waarden’. Na het lezen ervan is een student werkelijk in staat een positionering van een merk kritisch te beoordelen en ook om zelf een scherpe positionering te ontwikkelen.

Voor ieder bedrijf en iedere organisatie geldt dat een goede, onderscheidende merkpositie de basis vormt voor alle verdere marketingbeslissingen. In die zin is merkpositionering de brug tussen marketing enerzijds en communicatie anderzijds. Desondanks wordt er aan dit onderwerp in veel marketing- als communicatieboeken relatief weinig aandacht geschonken. Merkpositionering brengt daar verandering in.

Dit boek focust zich volledig op dit binnen de marketingstrategie zo belangrijke onderwerp. Het bevat de meest recente theorie over merkpositionering. Zo is er volop aandacht voor het gedachtegoed van Byron Sharp en ook het Value Compass komt uitgebreid aan de orde. Daarnaast schetst het de relaties die er zijn tussen merkpositionering en onderwerpen als merknaam, merkarchitectuur, communicatie en personeel.

Bekijk ‘Merkpositionering’ op Bol.com of Managementboek.nl

 

De overige genomineerden voor de Marketing Literatuurprijs 2016 waren:

– Constant Berkhout (Retail Marketing Strategy )

– Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan (Service Excellence)

– Kees Klomp (Handboek betekenisvol ondernemen)

– Patrick Maes (Disruptive Selling)

– Paul Hillesum (True Storytelling)

– Pieter van Glind en Harmen van Sprang (Share)

– Rudy Moenaert en Henry Robben (Marketing met ballen)

– Sjors van Leeuwen (Hoe agile is jouw strategie?)

Categorie:
Tags:

Comments