The Innovator’s Dilemma

The Innovator’s Dilemma
Clayton Christensen
Harvard Business School Publishing

Jeroen: “Ondanks de klassieker, is het geen boek wat ik zal aanraden. Na diverse bladzijden doorploeteren heb ik hem op het nachtkastje gelegd en daar is hij blijven liggen.”

Hoe kan het dat verschillende topbedrijven belangrijke technologische innovaties negeren of  te laat aanhaken. Clayton Christensen, professor en innovatiedeskundige van Harvard Business School geeft een verklaring in zijn boek ‘The Innovator’s Dilemma’.

samenvatting Bol.com:

Innovatiedeskundige Clayton M. Christensen zegt in dit boek dat sterke bedrijven alles goed kunnen doen maar nog steeds marktaandeel kunnen verliezen – of nog erger, helemaal verdwijnen. In dit boek bewijst hij niet alleen wat hij zegt, maar vertelt hij ook hoe u een soortgelijk lot kunt voorkomen.

Part 1: Why great companies can fail
1. How can great firms fail? Insights form the Hard disk Drive Industry
2. Value Networks and the Impetus to Innovate
3. Disruptive technological change in the Mechanical Excavator Industry
4. what goes up, can’t go down

Part 2: Managing disruptive technological change
5. give responsibility for disruptive technologies to organizations whose customers need them
6. Match the size of the organization to the size of the market
7. Discovering new and emerging markets
8. How to appraise your organisation’s capabilities and disabilities
9. Performance provided, market demand, and the product life cycle
10. Managing disruptive technological change: a case study
11. The dilemmas of innovation: a summary

Bestel ‘The  Innovator’s Dilemma’ op Bol.com of op Managementboek.nl


Comments