PIM

PIM Marketing Literatuurprijs 2016

Dinsdagavond 6 december presenteert PIM voor de 14e keer de beste marketingliteratuur van het afgelopen jaar. Als lid van ‘PIM – Platform Innovatie in Marketing‘ zijn wij weer erg benieuwd naar de winnaar! Vorig jaar won Joris Merks-Benjaminsen de Literatuurprijs met zijn boek ‘Online Brand Identity’.

Bekijk hier de 10 genomineerde boeken over digital, branding, social, big data, service en customer experience! Welk boek is jouw favoriet?

retail marketing strategy

Retail Marketing Strategy – Constant Berkhout

In ‘Retail Marketing Strategy’ presenteert Berkhout oplossingen voor de retail, over hoe je kan innoveren, hoe je op nieuwe manieren met klanten kan communiceren, en hoe je de online succes verhalen kan repliceren. Dit doet hij aan de hand van de shopper marketing strategy. Een strategie die leidt naar tevreden consumenten en een effectievere winkelomgeving.

Bekijk dit boek op Bol.com of Managementboek.nl

disruptive selling

Disruptive Selling – Patrick Maes

De tijd van de klassieke salesforce is voorbij. Klanten leven mobiel en online en willen op maat benaderd worden. Steeds meer bedrijven matchen op een disruptieve manier vraag en aanbod. Traditionele verkoop, met salesteams en salesmanagers, wordt de uitzondering. Daarom moeten de taken van sales, marketing en customer service hertekend worden. Marketing automation en moderne CRM-tools zijn daarbij noodzakelijk om te kunnen overleven. Disruptive Selling helpt bedrijven bij de transformatie naar het nieuwe tijdperk van sales en customer centricity.

Bekijk dit boek op Bol.com of Managementboek.nl

handboek betekenisvol ondernemen

Handboek Betekenisvol ondernemen – Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer

Kees Klomp, Stefan Wobben en Jesse Kleijer schreven een handleiding om te ondernemen in de betekeniseconomie. De methode bestaat uit 5 fasen die samen een concrete actielijst vormen voor het bouwen van een betekenisvolle bedrijfsvoering. Hun aanpak begint bij de beweegredenen van de ondernemer als mens, en voert via de binnenkant van het bedrijf, het merk en de marketingactiviteiten naar een positieve impact op de maatschappij, wat op zijn beurt weer lucratief is voor de onderneming.

Bekijk dit boek op Bol.com  of  Managementboek.nl

share

Share – Pieter van de Glind en Harmen van Sprang

Aan de hand van onderzoek en vele praktijkvoorbeelden brengen Van de Glind en Van Sprang de deeleconomie per markt in kaart. Dit boek geeft een unieke inkijk in de ontwikkeling van deze nieuwe economie. Het laat zien welke kansen en uitdagingen er zijn voor zowel opkomende als gevestigde organisaties en hoe de koplopers de toekomst al aan het vormgeven zijn.

Bekijk dit boek op Bol.com of Managementboek.nl

merkpositionering

Merkpositionering – Karel Jan Alsem en Erik Kostelijk

‘Merkpositionering’ is een gerichte en beknopte handleiding over het positioneren van merken. Het bevat de meest recente wetenschappelijke inzichten over positionering en differentiatie en slaat een brug tussen marketing en communicatie. Daarbij wordt er veel aandacht geschonken aan de emotionele kant van merken alsmede aan dieperliggende ‘waarden’.

Bekijk dit boek op Bol.com of Managementboek.nl

hoe agile is jouw strategie

Hoe agile is jouw strategie? – Sjors van Leeuwen

In dit boek laat Sjors van Leeuwen zien hoe je de strategische wendbaarheid, de agility, van je organisatie vergroot. Aan bod komen de bouwstenen en de belangrijkste succesfactoren om een goede agile strategie te kunnen uitstippelen, en zo het verschil te maken in je markt.

Bekijk dit boek op Bol.com of Managementboek.nl

creating value with big data analytics

Creating Value with Big Data Analytics – Peter Verhoef, Edwin Kooge, Natasha Walk

‘Creating Value with Big Data Analytics’ geeft een genuanceerd beeld van de big data ontwikkeling. Dit boek voorziet managers en analisten van strategische advies en praktische analytische oplossingen over hoe je waardevolle informatie uit bestaande en nieuwe data haalt.

Bekijk dit boek op Bol.com of Managementboek.nl

service excellence

Service Excellence – Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan

Een emotionele connectie met klanten ontwikkel je door ze een uitzonderlijke klantbeleving te bieden. Klanten steeds weer weten te boeien en aan je organisatie binden. Het is dé onderscheidende succesfactor – zowel voor het bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen. Noodzakelijke voorwaarde: Service Excellence. Het werken aan een excellente klantgerichtheid tot in de haarvaten van de organisatie. Dag in dag uit.Dit boek laat zien hoe je dat bereikt vanuit het management- en organisatieperspectief. Raamwerk is het nieuwe Europese Service Excellence Model.

Bekijk dit boek op Bol.com of Managementboek.nl

true story telling

True Story Telling – Paul Hillesum

In een zoektocht naar bereik en geloofwaardigheid zijn authenticiteit, storytelling en contentmarketing momenteel helemaal ‘hot’. ‘True Storytelling’ combineert deze hedendaagse marketing-ingrediënten tot een praktische methode die ondernemers, marketeers en reclamemakers helpt bij het vertellen van geloofwaardige merkverhalen. Geloofwaardigheid is immers hét belangrijkste criterium voor succesvolle contentmarketing.

Bekijk dit boek op Bol.com of Managementboek.nl

marketing met ballen

Marketing met ballen – Rudy Moenaert en Henry Robben

‘Marketing met ballen’ staat vol aansprekende voorbeelden en bruikbare tips. Het helpt je positief momentum opbouwen om jouw kans te pakken en bij te dragen aan de weg naar ambitie. Doe er je voordeel mee!

Bekijk dit boek op Bol.com of Managementboek.nl

 

Categorie:
Tags:

Comments