Freitag out of the box

Freitag. Out of the bag

Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Markus en Daniel Freitag lieten zich inspireren door de vele gekleurde vrachtwagens, die dagelijks aan hun appartement voorbij trokken. Of zoals ze het zelf verwoorden:

‘In 1993 we were two bike-riding designers living next to the truck route in Zurich. Looking out of the kitchen window one day, we thought it would be nice to have a custom messenger bag made from one of those dirty, 100.000-mile truck tarpaulins. It would be unique, made only from reclycled materials, and the bag would be tough and waterproof, too. And so it happened.’

Want inmiddels hebben deze creatieve broers het geschopt tot een merk dat op haar beurt weer anderen inspireert: Freitag!

Onder de indruk van Freitag¬†zijn wij het boek ‘Out of the bag’ in gedoken, waarin we werden meegevoerd over de snelweg van het merk. Vanaf 1993. Vanaf de allereerste tas. Het merk is inmiddels wel wat gegroeid √©n volwassen geworden. Nog altijd is jouw Freitag tas met de hand gesneden uit vrachtwagenzeil!

Wij zijn al fan. Na het lezen van dit boek, jij ook! Volg Freitag vanuit de wieg, via de eerste stapjes tot een volwassen merk. Houd van hun verhaal, zoals wij – en vele anderen – er van houden. Maar vooral: laat je inspireren!

Bestel ‘Freitag. Out of the Bestel freitag. Out of the bag’ op Bol.com

Samenvatting Bol.com
Back in 1993, graphic designer brothers Markus and Daniel Freitag were on the lookout for a messenger bag. Inspired by the cheerfully colored trucks rumbling along the highway that crossed the city of Zurich just in front of their apartment, they cut a messenger bag out of an old truck tarpaulin. The shoulder strap was fashioned from used car seatbelts, while an old bicycle inner tube provided the edging. Freitag bags soon became fashionable and the Freitag company now employs more than 120 people. The publication uses the example of Freitag to show that design does not end with the product. The history, products, manufacture, organization, distribution, marketing, and reception are explained, commented upon, and presented in often surprising ways. On the occasion of an exhibition dedicated to the Freitag story at Museum of Design Zurich, Lars Muller Publishers will publish a generously illustrated paperback book that includes interviews, documentation, and essays on the Freitag concept and its history.
Categorie: ,
Tags: ,

Comments