digitale verleiding maurits kaptein

Digitale verleiding

Digitale verleiding
Maurits Kaptein
Business Contact

Wat mist de internethandel dat de traditionele handel wel heeft? Juist, de intuïtie van de rasverkoper!

Ethisch zijn we het er nog niet helemaal over eens: het beïnvloeden van de consument. Noem het liever ‘inspelen op de individuele voorkeuren en behoeften’. Een eitje als je klant voor je neus staat, maar digitaal? Maurits Kaptein leert je de kunst van de digitale verleiding. Ook jij kunt online je klant individueel aanspreken en aansporen tot bepaalde acties.

‘Digitale verleiding’ neemt je mee in de psychologie achter online verkopen. De technologische mogelijkheden lijken oneindig, maar hoe ver wil jij gaan?

Je kunt “Digitale verleiding” makkelijk bestellen via Bol.com of Managementboek.nl

Samenvatting Bol.com
Waar online winkels al blij zijn als 5 procent van de bezoekers ook echt iets koopt, haalt een gemiddelde boekhandel gemakkelijk 25 procent. Wat mist de internethandel dat de traditionele handel wel heeft? Het antwoord is: de manier waarop een verkoper kan inspelen op individuele voorkeuren en behoeften.
Maurits Kaptein ontwikkelde een techniek om ook online bezoekers individueel te benaderen met behulp van zogenaamde beïnvloedingsprofielen. De intuïtie van de rasverkoper – komt deze klant voor kwaliteit? Voor een koopje? Omdat hij ‘erbij wil horen’? – kan daarmee digitaal gesimuleerd worden, zodat je voor elke bezoeker de beste verleidingsstrategie kunt inzetten. Kaptein voert de lezer mee langs alle aspecten van zijn onderzoek, van de psychologie achter verkopen en de werking van onze hersenen tot de huidige technologische mogelijkheden en de ethische vragen die het werken met beïnvloedingsprofielen oproept. Het resultaat is een levendige en heldere inleiding voor iedereen, koper of verkoper, die wil weten hoe hij of zij op internet wordt verleid.
Categorie: ,
Tags: , ,

Comments