de vent in de tent - Paul Stamsnijder

De vent is de tent

Een reputatie moet je opbouwen. Sterker nog: die moet je verdienen! Reputatie is de perceptie van je klant. Reputatie is alles wat je zegt en doet. Reputatie is overal. Doe je het goed? Dan is je reputatie geld waard! Lees er alles over in ‘De vent is de tent’.

Begin ín je organisatie. Ware schoonheid komt van binnen. Maak van je werknemers ambassadeurs. Paul Stamsnijder onderstreept het belang van leiderschap in deze context. Je reputatie maakt je aantrekkelijk en dát vertaalt zich in vertrouwen en succes.

Het ontwikkelen van naam en faam vraagt om een lange adem. Adem dus diep in en langzaam uit. Reputatiemanagement vraagt om een sterke identiteit, gedragen door de medewerkers en een heldere visie op de toekomst.

Bestel ‘De vent is de tent’ op Bol.com

Samenvatting Bol.com
Reputatiemanagement is meer dan ooit bepalend voor zakelijk, politiek en persoonlijk succes. Het vertrouwen in ondernemingen en hun bestuurders is de laatste jaren als sneeuw voor de zon verdwenen. Het publiek is niet op zoek naar een oplossing, maar naar de schuldige. Actuele voorbeelden als ANWB, BP, de Nederlandsche Bank, Inholland, Nokia, de Staatsloterij en Toyota zeggen genoeg. Bestuurders liggen steeds vaker persoonlijk onder vuur. Tegelijkertijd zijn organisaties met een goede reputatie aantrekkelijker voor klanten, investeerders, medewerkers, de politiek en de pers. En ze zijn beter in staat om crises te overleven. Denk aan Albert Heijn, Van Gansewinkel Groep, McKinsey, Nationale-Nederlanden, Rabobank en TNT. Dat stelt iedereen die zich bezighoudt met reputatiemanagement in de praktijk voor een complexe taak. Het ontwikkelen van naam en faam hangt niet af van één individu, maar juist van wat de organisatie als collectief aan de wereld laat zien. De uitdaging: maak van medewerkers ambassadeurs. De vent is de tent is het standaardwerk voor iedereen die met reputatiemanagement aan de slag wil: communicatie- en marketingprofessionals, leidinggevenden en zij die dat willen worden. Een praktisch boek met de meest recente inzichten op het gebied van positionering en identiteitsontwikkeling, social media, crisiscommunicatie, maatschappelijk verantwoord ondernemen en storytelling.

Comments