business model generatie alexander osterwalder

Business Model Generatie

Bent u een ondernemende geest?‘ Daarmee spreekt Alexander Osterwalder je direct aan. Gewetensvragen, die testen of je het juiste boek op je schoot hebt liggen.

De echte vraag is: Is jouw onderneming klaar voor de toekomst?

Businessmodellen. Oud? Gedateerd misschien? Neem ze op de schop! Aan jou de uitdaging. Onderzoek. Breng de discussie op gang. Met de nodige transformatie zijn deze modellen weer prima bruikbaar.

Dit boek geeft je diepgaande inzichten in de aard van businessmodellen. Het beschrijft traditionele en zeer geavanceerde, experimentele modellen en hun dynamiek, innovatietechnieken, hoe je het herontwerp van het businessmodel van jouw eigen organisatie kunt aansturen. Uiteindelijk draait businessmodel-innovatie om het creëren van waarde, voor bedrijven, klanten en de maatschappij. Het draait om het vervangen van achterhaalde modellen.

‘Business Model Generatie’ is bedoeld voor ondernemende personen. Zij, die altijd in zijn voor verbetering. Zij, die altijd benieuwd zijn naar nieuwe manieren om nóg meer waarde te creëren. Je bent bij deze uitgenodigd: Pas het toe in je eigen onderneming.

Bestel ‘Business Model Generatie’ op Bol.com

Samenvatting Bol.com
Hoe kunnen we visionaire ideeën omvormen tot game changing businessmodellen die het establishment uitdagen – of het establishment verjongen als wijzelf de gevestigde orde zijn? Business Model Generatie is een handboek voor visionairs, game changers en uitdagers die verouderde bedrijfsmodellen op de schop willen nemen om de ondernemingen van de toekomst te ontwerpen. Voorbeelden van nieuwe ontwrichtende bedrijfsmodellen die het concurrentielandschap volledig veranderen zijn er inmiddels ruimschoots. Echter vaak worden ze nog niet begrepen. Business Model Generatie beschrijft krachtige, eenvoudige en geteste hulpmiddelen waarmee u deze bedrijfsmodellen leert begrijpen, ontwerpen, en implementeren.
Het boek is verdeeld in vijf delen:
1. Het Business Model Canvas, een tool om bedrijfsmodellen te beschrijven, te analyseren en te ontwerpen.
2. Business Model Patronen, gebaseerd op concepten van vooraanstaande businessdenkers.
3. Technieken om u te helpen bedrijfsmodellen te ontwerpen.
4. Herinterpreteren van strategie door de bedrijfsmodel-lens.
5. Een generiek proces om u te helpen innovatieve bedrijfsmodellen te ontwerpen, waarbij alle concepten, technieken en tools die in het boek zijn besproken met elkaar worden verbonden. Het laatste gedeelte van Business Model Generatie geeft een visie op vijf bedrijfssmodelthema’s voor de toekomst.

Comments