briljante business modellen

Briljante Business Modellen

Briljante businessmodellen
Jeroen Kemperman, Jeroen Geelhoed & Jennifer op 't Hoog
Pearson

We gaan het anders doen!‘ Een gedachte die vast wel eens bij je op komt. Maar weet je ook hoe? Laat je inspireren door de mooie voorbeelden, die ‘Briljante Business Modellen‘ je biedt.

Gedreven. Volhardend. Radicaal. Zo kun je de merken die in het boek voorbijkomen wel bestempelen. Als geen ander begrijpen zij dat de markt vraagt om authenticiteit. Zij maken het verschil in het leven van de consument. Zij spelen een spel met de spelregels van de markt én winnen!

We gaan het anders doen!

Onder andere de Efteling, de Albert Heijn en Ikea slaan hun boekje open. Zij doen het nét even anders en behalen daarmee succes. Soms op een verrassend eenvoudige manier. Soms uit onverwachte hoek.

Verwacht geen uitputtende diepgang. ‘Briljante Business Modellen’ biedt een kijkje in de keuken van verschillende merken. Haal je lessen uit de geheel eigen aanpakken, die daar gehanteerd worden en probeer ze ook eens uit in de praktijk!

Lenen of kopen
Je kunt ‘Briljante business modellen’ in onze merkwaardige Beepbliotheek lenen als je klant/bekende van ons bent. Maar je kunt hem natuurlijk ook zelf kopen bij Bol.com.

Samenvatting Bol.com
Je hebt het gevoel dat je organisatie het écht anders moet doen, maar je weet nog niet hoe. Toch vraagt de markt om nieuwe aanpakken. Laat je inspireren door bedrijven die het fundamenteel anders hebben gedaan en daarmee echt iets veranderd hebben in de levens van alle betrokkenen. Briljante businessmodellen biedt deze inspiratie en is praktisch toepasbaar voor je eigen organisatie. De briljante businessmodellen schitteren door verschil. Tegelijk zijn ze zonder uitzondering: 1 Visiegedreven vanuit de overtuiging hoe het echt anders moet. 2 Volhardend, radicaal en consequent in het businessmodel. 3 Baanbrekend in het leven van mensen en de spelregels in de markt. Zestien briljante businessmodellen laten stuk voor stuk zien dat het onmogelijke mogelijk is op een verrassend eenvoudige manier. Ze raken je uit onverwachte hoek. Ervaar hoe: * VOC & Raiffeisen het fundament hebben gelegd voor NV en coöperatie. * Efteling & AFC Ajax onuitwisbare herinneringen maken. * Ristorante DO & Iittala het verhaal op tafel krijgen. * Albert Heijn & Home Plus bieden wat mensen nog niet weten te willen. * Duvel & Illy b(r)ouwen met ambachtelijke producten. * IKEA & LinkedIn de klant aan het werk zetten. * Zara & Zappos klantcontact de macht geven. * Aravind & NH zorg aan veel meer klanten bieden voor lagere prijzen. Jeroen Kemperman, Jennifer op t Hoog (beide Achmea) en Jeroen Geelhoed (&samhoud) delen hun fascinatie voor bedrijven die de wereld op zn kop zetten en waarde creëren op een baanbrekende manier. Samen met case auteurs hebben zij een zoektocht gedaan naar inspirerende businessmodellen.


Comments