blue ocean strategy Chan Kim

Blue Ocean Strategy

Psst! Heb jij al gehoord over ‘de toekomst van het bedrijfsleven’?
De ‘Blue Ocean Strategy’ veroverde de hele wereld. Ga jij de ‘Blue Ocean’ veroveren?

Wist je dat je je ook positief kunt onderscheiden van je concurrenten?

Chan Kim weet zelfs hoe:
Levert het geen toegevoegde waarde? Overboord ermee! Ga op zoek naar je klant en houd haar goed in het vizier. Volg haar koers. Vervolgens sla je je zeilen in de wind van innovatie en voor je het weet vaar je vredig over de ‘Blue Ocean’. Laat de concurrentie voor eens en altijd achter je. Schep kansen. Creëer vraag. Ontwikkel en ontdek een geheel nieuwe markt. Stel je zelf in een ander daglicht en kom beter uit de verf dan ooit!

Bestel ‘Blue Ocean Strategy’ op Bol.com of op ManagementBoek.nl

Samenvatting Managementboek:
Zelden sloeg een managementboek zo snel aan als de Blue Ocean Strategy. Al tien jaar is de theorie (net als de term ‘Blue Ocean’) een begrip onder managers, ondernemers en marketeers. In hun boek beargumenteren Kim en Mauborgne dat hevige concurrentiestrijd slechts leidt tot een bloedige, rode oceaan van rivalen die vechten om een almaar krimpende winstmarge. Gebaseerd op een uitgebreide studie onder 150 bedrijven pleiten zij voor een creatie of ontdekking van een nieuwe, onontgonnen markt: de blauwe oceaan.Deze nieuwe Expanded Edition bevat een nieuwe voorwoord en drie extra hoofdstukken. De kern blijft onaangetast, maar er is wel veel nieuwe ervaring opgedaan en er zijn extra cases toegevoegd. Met deze editie komt het gedachtegoed opnieuw onder de aandacht.
Categorie: ,
Tags: ,

Comments