Anders F*k de concurrentie Youngme Moon

Anders

Anders. F*k de concurentie
Youngme Moon
Business contact

Youngme Moon daagt je uit:
Wil je het écht anders doen dan je concurrent?
Je moet het wel durven!

Waar is het kind in jou gebleven?
Niet bang voor risico’s. Creatief. Voortdurend geïnspireerd.
Het was niet eens erg om het buitenbeentje te zijn.
Kijk met die verwondering van toen eens naar jezelf.
Vraag je af: Wat maakt mijn merk wezenlijk anders dan de rest?

Jouw klant verdient je aandacht! Luister. Kijk. Respecteer haar wensen.
Laat de wetenschap achter marketing los. Reik je hand uit naar je klant, zover die reiken kan. Maar… blijf wel op twee benen staan! Vertrouw op je sterktes en ben open over zwaktes. Dát is wat jou uniek maakt. Dát is wat jou onderscheid. Dát maakt jou ‘Anders’.

F*k de concurrentie!

Lenen of kopen
Je kunt ‘Anders’ in onze merkwaardige Beepbliotheek lenen als je klant/bekende van ons bent. Maar je kunt hem natuurlijk ook zelf kopen bij Bol.com. Anders is ook verkrijgbaar als e-book.

 

Samenvatting Bol.com
Eens in de zoveel tijd verschijnt er een boek dat volstrekt uniek is. Anders van Youngme Moon is zon boek. Moon beschrijft het bedrijfsleven met een unieke stem, aan de hand van haar persoonlijke verhalen en inzichten. Het leest alsof je aan de keukentafel een gesprek voert met iemand die heel diep heeft nagedacht over hoe de wereld werkt, en deze in een heel ander daglicht plaatst. In elk bedrijf heerst bijvoorbeeld de conventionele wijsheid dat het van groot belang is om keihard met elkaar te concurreren. Alles moet gekker, groter en opvallender zijn dan het product van de concurrent. Moon beschrijft de paradox dat hoe ijveriger bedrijven met elkaar concurreren, des te minder ze zich van elkaar onderscheiden. Uiteindelijk richt iedereen zich namelijk op dezelfde gimmicks en trucs.Anders schetst een origineel perspectief op wat het betekent om iets wezenlijk anders te bieden. Moon beschrijft bekende en zeer succesvolle bedrijven als Ikea, Google, Birkenstock, Red Bull en Mini Cooper. Zij sloegen een meer avontuurlijke weg in om het (soms heel brutaal) echt anders aan te pakken. Moons boodschap is eenduidig: durf daadwerkelijk anders te zijn en ontsnap zo snel mogelijk aan deze concurrentiekudde die uiteindelijk haar doelen niet bereikt.


Comments