the inevitable kevin kelly

The Inevitable

Titel: The Inevitable Auteur: Kevin Kelly Understanding the 12 Technological Forces That Will Shape Our Future From one of our leading technology thinkers and writers, a guide through the twelve technological imperatives that will shape the next thirty years and […]
Machines die Denken - Edge - Maven

Machines die denken

Titel: Machines die denken - What Do You Think About Machines that Think? Auteur: John Brockman Super Boeiend, verwarrend en toch gedachte-bepalend. De eerste vraag die ik wil beantwoorden is of kunstmatige intelligentie (AI – Artificial Intelligence) wel MerkWaardig genoeg […]
The signal and the noise. Waarom de meeste voorspellingen niet kloppen

The Signal and the Noise

In 2012 werd statisticus Nate Silver in één klap wereldberoemd toen hij met een wiskundig model de Amerikaanse presidentsverkiezingen goed voorspelde en daarmee gerenommeerde peiling bureaus aftroefde. Dit was aanleiding om een boek te schrijven over de kunst én de valkuilen van het maken van voorspellingen.
zo werkt aandacht

Zo werkt aandacht

In Zo werkt aandacht vertelt Stefan van der Stigchel hoe we informatie verwerken, waarom onze ogen meer zien dan we verwerken en wat voor gevolgen dit heeft voor ons dagelijks leven. Hij beschrijft de verschillende technieken waarmee je aandacht kunt sturen en hoe aandachtsarchitecten (denk aan reclamemakers, ontwerpers van vliegvelden en websitebouwers) die inzetten in ons voor- en nadeel.
nietallesistekoop

Niet alles is te koop

Titel: Niet alles is te koop Auteur: Michael J. Sandel Uitgever: Ten Have Past dit boek wel op MerkWaardige boeken? Daar heb ik tijdens de aanschaf en het lezen van de eerste hoofdstukken zeker aan getwijfeld. Echter is ethiek en […]
Handboek online marketing

Handboek online marketing 3

Titel: Handboek online marketing Auteur: Patrick Petersen Uitgever: Adfo Groep Een makkelijk boek dat je uitlegt hoe de online marketingwereld werkt. Boordevol overzichtelijke informatie die snel op te nemen en toe te passen is. Samenvatting van Bol.com Het HOM3 kent […]
brainfluence-goede verhouding

Brainfluence

Veel marketingtactieken richten zich op ons bewustzijn, maar er is meer en meer bewijs dat we dit moeten aanpassen. Ons onderbewuste doet en vertelt ons veel meer dan we denken. Dat is de basis voor het boek Brainfluence.